wiedza i inspiracja

Co powinna zawierać skuteczna oferta usług wirtualnej asystentki?

Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie. Reszta to już tylko kwestia wytrwałości.

Amelia Earhart

Dobrze skonstruowana oferta jest pierwszą rzeczą, od której powinnaś, zacząć myśląc o zawodzie wirtualnej asystentki. Tym samym pojawia się pytanie, Co powinna zawierać skuteczna oferta usług wirtualnej asystentki? Mogą pojawić się także wątpliwości. Myśli „ale zaraz ja jestem zielona w temacie, nie mam żadnego doświadczenia i nie mam jeszcze co wpisać do oferty”. Nic bardziej mylnego! Pomyśl o ofercie, jako zbiorze wszystkich Twoich umiejętności przydatnych w tym zawodzie.

Jakie to umiejętności? Pozwól, że podsunę Ci kilka z nich

  • Dobra organizacja czasu i umiejętność zarządzania wieloma zadaniami jednocześnie – jak mawiają dobra organizacja to klucz do sukcesu. Podejrzewam, że możesz mieć tą umiejętność dobrze wypracowaną i niejednokrotnie przetestowaną w życiu codziennym. Pełnisz przecież różne role np. managerki domu, mamy, czy studentki żaglującej czasem przed sesją. Multitasking z pewnością też nie jest Ci obcy, w zawodzie WA również Ci się przyda.
  • Umiejętność komunikacji zarówno pisemnej, jak i ustnej – precyzowanie jasnych i zrozumiałych komunikatów to klucz do zbudowania dobrej relacji z klientem. Znalezienia takich osób, z którymi dzielisz wartości i podobny światopogląd, a to zdecydowanie dobre fundamenty owocnej współpracy
  • Umiejętność efektywnego wyszukiwania informacji w Internecie – jak sama dobrze wiesz Internet to ogromne źródło informacji. Każdy bez trudu w kilka chwil jest w stanie znaleźć odpowiedź na nurtujące go pytanie. Jednak dobry research to już inna sprawa. Umiejętność znalezienia informacji ze sprawdzonych źródeł, wyciągnięcia tych najbardziej istotnych, wyłuskania tzw. „clou” jest bardzo pożądaną umiejętnością i bez wątpienia powinnaś ją umieścić w swojej ofercie.
  • Umiejętność szybkiego uczenia się i adaptacji do zmieniających się warunków – praca wirtualnej asystentki w dużej mierze wiąże się z ciągłą nauką i rozwojem. Tym bardziej, jeśli dopiero stawiasz pierwsze kroki w tym zawodzie. To, że jesteś, początkująca absolutnie nie jest Twoim minusem. Jeśli chcesz, się rozwijać Twoi klienci mogą Cię w tym wspierać i inwestować w Ciebie. Twoje wyższe kompetencje to także zys dla nich.

O czym przede wszystkim musisz pamiętać?

W tym zawodzie ważna jest Twoja pewność siebie i wiara we własne możliwości. Wykorzystywanie przez klientów jest niedopuszczalne. Nie jesteś pracownikiem zatrudnionym na etacie, jesteś partnerką biznesową dla swojego klienta. Oboje w tej relacji jesteście na równi i wzajemnie współpracujecie. Jeśli klient nie szanuje Twoich granic, nagminnie je łamie mimo prób rozmowy i wyjaśnienia sytuacji, nie warto ciągnąć takiej współpracy. Relacja z klientem nie może Cię przysparzać o ból brzucha. Nie po to rozwijasz własny biznes, aby fundować sobie takie nieprzyjemne sytuacje. Uwierz mi, że rezygnacja z takiego klienta wyjdzie Ci tylko na plus, a także zrobi miejsce dla nowych. Ten wymarzony czeka na Ciebie i może, być bliżej niż myślisz.

Szczerość przede wszystkim!

Nie wpisuj umiejętności, których nie jesteś pewna. Twoja oferta nie musi być turbo rozbudowana, aby klienci zwrócili na nią uwagę. Nie liczy się jakoś, tylko ilość. Zdecydowanie lepiej wpisać mniej, ale takich, które naprawdę potrafisz. Wykonujesz sprawnie, efektywnie, bezbłędnie I przede wszystkim sprawiają Ci przyjemność niż stworzyć rozbudowaną listę, z której tak naprawdę potrafisz dobrze wykonać 60%. Nie tędy droga! Uwierz mi, znajdą się klienci, którym Twoja mniej rozbudowana oferta usług w zupełności wystarczy. Będzie idealnie odpowiadać na ich potrzeby, a to właśnie jest najważniejsze! Weź także pod uwagę to, że Twój potencjalny klient może chcieć Cię wesprzeć i zainwestować w Twój rozwój, jeśli np. potrzebuje w swojej firmie usługi, której Ty jeszcze nie oferujesz. Twoje wyższe kompetencję to zysk również dla niego, także win – win obie strony na tym korzystają!

Zatem, Co powinna zawierać skuteczna oferta usług wirtualnej asystentki?

Oferta ma za zadanie Cię sprzedać. Jest Twoją wizytówką, dlatego zadbaj o aspekt wizualny. Chcesz przecież dobrze się zaprezentować. To jaką formę wybierzesz, zależy od Twoich preferencji. Możesz np. stworzyć swoją stronę Internetową, plik pdf czy mini ebook. Warto ją dostosować pod kątem Twoich umiejętności i potencjalnych specjalizacji, które Cię interesują. Jeśli chciałabyś iść w stronę tworzenia stron Internetowych dla swoich klientów, zacznij od stworzenia dobrej strony Internetowej dla siebie. Dzięki temu zaprezentujesz swoje kompetencje w tym zakresie.

To oczywiście nie wszystko!

Skupiłam się przede wszystkim, by przekazać Ci dziś moje przemyślenia i wskazówki na temat oferty. Nie zostawię Cię jednak bez konkretu. Przygotowałam dla Ciebie checklistę, zatytułowaną „Oferta idealna Wirtualnej Asystentki”. Znajdziesz w niej elementy, które powinna zawierać dobra oferta. Wierzę, że mocno ułatwi Ci konstruowanie Twojej pierwszej oferty. Pobierzesz ją, w łatwy sposób zapisując się TUTAJ. Powodzenia, trzymam za Ciebie mocno kciuki!

I jak, Już wiesz, Co powinna zawierać skuteczna oferta usług wirtualnej asystentki?

Zainteresowana tematem wirtualnej asysty? Koniecznie zajrzyj na mój profil na Instagramie @magdamytych_pl znajdziesz tam mnóstwo treści dla wirtualnych asystentek. Zapraszam!

Potrzebujesz więcej informacji na temat wirtualnej asysty?

Zapisz się na newsletter Strefy Wirtualnej Asystentki, w którym dzielę się wskazówkami i wiedzą z zakresu prowadzenia działalności jako wirtualna asystentka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *