Stworzenie oferty to dopiero początek drogi do pierwszej współpracy. Przed Tobą praca nad jej komunikacją w celu zdobycia pierwszych zleceń. Na czym ta komunikacja polega?
- na Twojej obecności i aktywności w miejscach, gdzie są Twoi klienci (oczywiście najpierw musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, by tam być)
- na odpowiadaniu na oferty, które pojawiają się w tych miejscach
- Na prezentowaniu Twojej oferty tam, gdzie masz potencjał dotarcia do przyszłych klientów
I choć wydaje się to dość proste, w praktyce zauważam ogrom błędów, które popełniają wirtualne asystentki. I te błędy mogą wpływać negatywnie na zdolność przyciągania klientów i uzyskiwania nowych zleceń.
Dlatego w tym artykule przedstawię Ci 3 błędy w komunikacji oferty usług wirtualnej asystentki, których możesz uniknąć!
Brak indywidualnego podejścia:
Wysyłanie ogólnych, masowych wiadomości do potencjalnych klientów na zasadzie „kopiuj – wklej” i dodawanie tego samego PDF-a z ofertą jest mało skuteczne. Zamiast tego, warto dostosować swoją ofertę do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta, na którego ogłoszenie trafisz. Dowiedz się czegoś więcej o jego działalności i zidentyfikuj, jakie korzyści dla niego mogą wyniknąć z Twoich usług. Komunikuj to i personalizuj swoje usługi.
Dlatego jestem fanką tworzenia oferty bazowej z miejscem na spersonalizowane rozwiązania.
Niejasna i nieprecyzyjna zawartość oferty:
Twoja oferta powinna być jasna, konkretna i przejrzyście informować o zakresie Twoich usług. Często spotykam się z ogólnikowymi hasłami na temat zakresu działań WA. Precyzuj zakres działań.
Przykładowo pod hasłem „copywriting” kryje się ogrom opcji: copy dla social mediów, copy reklamowe, copy pod SEO… Prawdopodobnie nie znasz się na KAŻDEJ specjalności.
Dlatego podaj konkretne szczegóły dotyczące swoich umiejętności, doświadczenia, terminów, cen i sposobów realizacji współpracy.
Nieodpowiednia cena:
Dużo WA boi się zawyżyć swoje ceny w obawie przed tym, że klient nie zdecyduje się przez nią na współpracę. Tymczasem podawanie zbyt niskiej ceny może wpłynąć negatywnie na postrzeganie jakości Twojej pracy. Z drugiej strony przyciągnie niewłaściwych, nieszanujących Twojej pracy klientów. Zakładam, że nie na nich Ci zależy.
Dlatego przedstaw realistyczną ocenę kosztów swoich usług, biorąc pod uwagę swoje umiejętności, doświadczenie i wartość, jaką dostarczasz klientowi. Nie bój się wyceniać. A jeśli ten obszar tworzenia oferty Cię stresuje, sprawdź mój kalkulator TUTAJ.
To oczywiście nie są wszystkie błędy!
Ale te 3 błędy w komunikacji oferty usług wirtualnej asystentki są najbardziej wyraźne i najmocniej wpływają na negatywną decyzję klienta o podjęciu z Tobą rozmowy o współpracę.
Unikanie tych błędów może pomóc Ci w skutecznym komunikowaniu swojej oferty jako wirtualna asystentka. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w pozysku klienta jest skoncentrowanie się na nim, jego potrzebach, a także klarowne przedstawienie wartości Twoich usług. To buduje zaufanie i profesjonalny wizerunek świadomej swojej wartości WA.