wiedza i inspiracja

3 błędy w komunikacji oferty usług wirtualnej asystentki

Najtrudniejsze jest zdecydowanie się na działanie. Reszta to już tylko kwestia wytrwałości.

Amelia Earhart

Stworzenie oferty to dopiero początek drogi do pierwszej współpracy. Przed Tobą praca nad jej komunikacją w celu zdobycia pierwszych zleceń. Na czym ta komunikacja polega?

  • na Twojej obecności i aktywności w miejscach, gdzie są Twoi klienci (oczywiście najpierw musisz wiedzieć, kim jest Twój klient, by tam być)
  • na odpowiadaniu na oferty, które pojawiają się w tych miejscach
  • Na prezentowaniu Twojej oferty tam, gdzie masz potencjał dotarcia do przyszłych klientów

I choć wydaje się to dość proste, w praktyce zauważam ogrom błędów, które popełniają wirtualne asystentki. I te błędy mogą wpływać negatywnie na zdolność przyciągania klientów i uzyskiwania nowych zleceń.

Dlatego w tym artykule przedstawię Ci 3 błędy w komunikacji oferty usług wirtualnej asystentki, których możesz uniknąć!

Brak indywidualnego podejścia:

Wysyłanie ogólnych, masowych wiadomości do potencjalnych klientów na zasadzie „kopiuj – wklej” i dodawanie tego samego PDF-a z ofertą jest mało skuteczne. Zamiast tego, warto dostosować swoją ofertę do konkretnych potrzeb i oczekiwań klienta, na którego ogłoszenie trafisz. Dowiedz się czegoś więcej o jego działalności i zidentyfikuj, jakie korzyści dla niego mogą wyniknąć z Twoich usług. Komunikuj to i personalizuj swoje usługi.

Dlatego jestem fanką tworzenia oferty bazowej z miejscem na spersonalizowane rozwiązania.

Niejasna i nieprecyzyjna zawartość oferty:

Twoja oferta powinna być jasna, konkretna i przejrzyście informować o zakresie Twoich usług. Często spotykam się z ogólnikowymi hasłami na temat zakresu działań WA. Precyzuj zakres działań.

Przykładowo pod hasłem „copywriting” kryje się ogrom opcji: copy dla social mediów, copy reklamowe, copy pod SEO… Prawdopodobnie nie znasz się na KAŻDEJ specjalności.

Dlatego podaj konkretne szczegóły dotyczące swoich umiejętności, doświadczenia, terminów, cen i sposobów realizacji współpracy.

Nieodpowiednia cena:

Dużo WA boi się zawyżyć swoje ceny w obawie przed tym, że klient nie zdecyduje się przez nią na współpracę. Tymczasem podawanie zbyt niskiej ceny może wpłynąć negatywnie na postrzeganie jakości Twojej pracy. Z drugiej strony przyciągnie niewłaściwych, nieszanujących Twojej pracy klientów. Zakładam, że nie na nich Ci zależy.

Dlatego przedstaw realistyczną ocenę kosztów swoich usług, biorąc pod uwagę swoje umiejętności, doświadczenie i wartość, jaką dostarczasz klientowi. Nie bój się wyceniać. A jeśli ten obszar tworzenia oferty Cię stresuje, sprawdź mój kalkulator TUTAJ.

To oczywiście nie są wszystkie błędy!

Ale te 3 błędy w komunikacji oferty usług wirtualnej asystentki są najbardziej wyraźne i najmocniej wpływają na negatywną decyzję klienta o podjęciu z Tobą rozmowy o współpracę.

Unikanie tych błędów może pomóc Ci w skutecznym komunikowaniu swojej oferty jako wirtualna asystentka. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w pozysku klienta jest skoncentrowanie się na nim, jego potrzebach, a także klarowne przedstawienie wartości Twoich usług. To buduje zaufanie i profesjonalny wizerunek świadomej swojej wartości WA.

Potrzebujesz więcej informacji na temat wirtualnej asysty?

Zapisz się na newsletter Strefy Wirtualnej Asystentki, w którym dzielę się wskazówkami i wiedzą z zakresu prowadzenia działalności jako wirtualna asystentka.

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *